Soalan Lazim (FAQ)

Soal jawab kepada agen dan bakal agen.

Siapakah saya?
Saya merupakan orang ketiga yang berdaftar di bawah Syarikat Momey Resource dengan Id yang terdaftar 105556 yang diberi kuasa untuk mendaftarkan agen baru di bawah syarikat.

Siapakah Momey Resource?
Sila lihat ruangan mengenai syarikat.

Berapakah saya perlu bayar untuk menjadi agen topup?
Anda hanya perlu membayar RM20 sahaja untuk menjadi agen topup dengan syarikat.

Saya berminat ingin menjadi agen tetapi saya menggunakan postpaid,adakah saya boleh menjadi agen?
Boleh,anda boleh menjadi agen walaupun anda pengguna postpaid.

Saya ingin menjadi agen topup,bagaimana caranya?
Sila bank-in sebanyak RM20 ke dalam akaun admin,selepas pembayaran dilakukan,sila buat pengesahan pembayaran dengan menghantar sms kepada Admin.Sila lihat ruangan pendaftaran untuk maklumat selanjutnya.

Apa yang perlu saya lakukan setelah menjadi agen topup?
Anda harus menambah modal ke dalam akaun topup anda sebelum menjalankan perniagaan topup anda.(Sila lihat ruangan penambahan modal untuk menambah modal)

Bagaimana dengan modal perniagaan?
Modal di dalam akaun topup anda mestilah mencukupi nilai yang ingin diniagakan.Contoh:Jika anda ingin topup sebanyak RM3 kepada pelanggan,baki di dalam akaun topup anda mestilah mencukupi atau melebihi RM3.

Adakah akaun topup sama dengan kredit handphone saya?
Tidak,akaun topup tidak sama dengan kredit handphone anda.Jika anda menpunyai baki di dalam akaun topup dan ingin menjalankan urusniaga,anda juga perlu mempunyai kredit handphone anda untuk menghantar sms kepada serve.(Sms kepada serve sama seperti anda sms kepada handphone lain,ia memerlukan kredit)

Bagaimana keuntungan saya peroleh?
Keuntungan akan dikreditkan terus kepada akaun topup anda ketika urusniaga dijalankan.(Katakan anda mempunyai baki di dalam akaun topup anda sebanyak RM10 dan anda ingin topup Celcom kepada pelanggan sebanyak RM3,selepas topup kepada pelangan,anda akan dapati akaun topup anda tinggal sebanyak RM7.16.Sepatutnya RM7,ini bermakna serve akan tolak hanya RM2.84 dari akaun topup anda tadi bukan RM3)

Berapakah nilai topup yang saya boleh jual?
Nilai topup yang anda boleh jual adalah serendah RM3(sila lihat ruangan produk).

Apa yang biasa menyebabkan urusniaga topup gagal?
Urusniaga tpup gagal disebabkan hal-hal berikut:
· Prepaid Handphone anda habis.
· Modal credit anda habis.
· Password anda sedang diblock
· Password anda salah.
· Kode produk salah.
· No. Tujuan tidak benar.
· Operator telefon atau operator sedang ada gangguan.
· Kesalahan menaip format sms dalam mengirimkan sms ke no center.
· Kesalahan dalam mengirimkan ke no center.

Apakah modal topup agen akan hangus dalam waktu tertentu ?
Modal topup tidak akan hangus dalam waktu tertentu dan tidak akan berkurang apabila tidak gunakan untuk melakukan urusniaga.

Dalam 24 jam apakah saya dapat melakukan urusniaga topup lebih sekali dengan nilai dan kepada no hp yang sama?
Tidak boleh. Ini kerana system akan block, dikuatiri masuk 2x dengan nilai dan no hp yang sama.

Berapa lama deposit modal topup akan ditambahkan, jika sudah melakukan pembayaran bank in ?
Jika tidak ada gangguan internet banking deposit anda akan ditambah kurang lebih 15 -60 menit dan akan menerima konfirmasi jika deposit sudah ditambahkan.


Adakah menggunakan 1 telefon bimbit sahaja sudah boleh menjual semua produk?
Ya, hanya dengan 1 pendaftaran dan 1 no agen sahaja, anda sudah boleh menjual produk maxis, celcom, digi, iTalk dan uMobile.


Masih ada persoalan yang belum dijawab?
Sila hantar kepada kami di ruangan hubungi kami.